درباره شهر

شهر شهباز باغ شهری است با آب و هوايي نسبتا سرد و کوهستانی در بخش قره کهریز واقع درشهرستان شازند از توابع استان مرکزی. این شهر در شرق شازند و در جنوب اراک واقع گریده است. شهباز از الحاق دو روستای سابق بازنه و هفته با مساحتی در حدود ۱۵۷۵۴۳۴ متر مربع و در اسفندماه سال ۱۳۹۱ تشکیل گردید.

جمعیت این شهر در حدود ۸۰۰۰ نفر جمعیت بوده‌است. ناحیه صنعتی شهید بابایی یکی از فعال ترین و مهم ترین ترین قطب های صنعتی استان با تولید عمدتا صنایع شیمیایی در شمال غربی شهر واقع گردیده‌است. شهباز از طرف شمال به اراک و از طرف غرب به شهرشازند و مهاجران و از طرف شرق به شهرستان خمین و از طرف جنوب به شهر ازنا محدود می باشد .(شهر شهباز در فاصله ۶۹ کیلومتری شرق شهر خمین و ۴۰ کیلومتری جنوب اراک و ۱۵ کیلومتری غرب شازند قرار دارد.)

باغ های میوه شهباز، شهر را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم نموده است که محله غربی محله بازنه و محله شرقی محله هفته می باشد، اقتصاد شهر بر پایه کشاورزی و دامداری استوار بوده و اکثریت مردم به شغل کشاورزی، پرورش دام و طیور و صنعت سنگکاری مشغول هستند.

باغ های زيبای گردو و انگور ، مزارع و باغات میوه ،كوچه باغ هاي زيبا و منظره بی بدیل مرتفع ترین قله استان یعنی قله شهباز از زیبایی ها و جاذبه های این باغ شهر می باشد.

اهتمام و توجه و علاقه مردم شهباز به درختکاری و ایجاد فضای سبز، در طول زمان پدیدآور این باغ شهر شده است.

پارک چما در کنار رودخانه پرآب که سرچشمه آن روستای عمارت است و همچنین منطقه گردشگری معروف به دره بزرگ در کنار منظره زیبای کوهستانی منطقه، از جاذبه هاي گردشگري اين شهر مي باشند.

 

img_1750.jpg
img_20140503_113740.jpg
picture-0037.jpg